מרפאות אופטומטריה:

חיפה, עפולה, זכרון יעקב

פילטרים לראיה ירודה

צבע ופילטרים מה ההבדל?

עדשות צבועות (כמו במשקפי שמש) מפחיתות את כניסת האור לעין.ככל שהצבע כהה יותר, פחות אור יכנס לעיניים.לכן עדשה כהה מאוד יכולה להעבירה רק 2% מהאור אל תוך העין, וצביעה בהירה יכולה להעביר 50%-60% מהאור לתוך העין.

צבע מפחית את כניסת האור לאורך כל טווח הספקטרום ואינו מבחין בין גלים שמפריעים לראייה ואלו המועילים לו.לכן צבע אפקטיבי בהורדת הסינוור אך לעיתים הוא מוריד את חדות הראייה.

אור נמדד בננומטרים והוא מורכב מקרניים בצבעי הקשת. גלי אור קצרים כגון כחול וסגול וארוכים כגון אדום. מחקרים הראו שהגלים הקצרים: אולטרה סגול (UVA, UVB) וכחול יכולים לגרום נזק לרשתית העין ובעיות ראייה במידה והם עוברים דרך העדשה התוך עינית לתוך הרשתית

פילטרים מיוחדים בגוונים צהוב- כתום –חום בעלי אורכי גל ספציפיים (450 ננומטר, 521 ננומטר, 511 ננומטר 550 ננומטר ועוד) מפחיתים את העיוותים , מורידים את פיזור האור ובכך את הסינוור ומפחיתים את תחושת המאמץ בעיניים.

התועלת בשימוש בפילטרים הוא שניתן לחסום בעזרתם רק חלק מגלי האור ובעיקר את הגלים הכחולים סגולים המזיקים ומאפשר לשאר קרני האור לעבור.

משמעות הפילטרים גדולה אף יותר באנשים עם מחלות עיניים למיניהן.אנשים אלה סובלים פעמים רבות מסינוור, ירידה בניגודיות (ראייה מעורפלת) ומרגישות לאור.

לתסמינים אלה אין מענה ופתרון בעזרת משקפיים רגילים  במחלות עיניים כגון RP, ניוון רשתית, רטינופטייה סכרתית , קטרקט שלא ינותח ומחלות רבות נוספות  ולכן יש להתאים פילטר יעודי.

 

בבדיקה לראיה ירודה נמדוד:

ירידה בסינוור בעזרת פילטרים

העלאת הניגודיות (קונטרסט) בעזרת פילטרים

שימוש בפילטרים בבדיקת רגישות לאור ותחושת רגיעה של העיניים.

 

איזה פילטר לאיזו מחלת עיניים?

אין תשובה מדוייקת לשאלה זו . אמנם יש פילטרים מומלצים למחלות שונות אך יש אנשים עם יותר מהעדפה אחת. ולעיתים יש שילוב של מספר מחלות עיניים יחד כגון רטינופטייה סכרתית וקטרקט או גלאוקומה וניוון רשתית .

לעיתים יש אטרופייה של עצב הראייה שיש בה מספר תסמינים ויש לבחור באיזה תסמין לטפל.

הפילטרים מטפלים בתופעות בראיה לרחוק וכן בקריאה וראיה לקרוב.ויכולים להיות שונים בשימוש בתוך הבית ומחוצה לו. חלקם מתכהים כאשר יותאים מחוץ לבית אל השמש.

יש לעבור בדיקת התאמה אופייקטיבית וסובייקטיבית אצל אופטומטריסט מומחה לראייה ירודה

על מנת להגיע להתאמה מדוייקת.

לקביעת תור אנא לחץ כאן ←

פתרונות לראייה ירודה

המרפאה של נעמי לייזר הינה מרפאה מומחית המעניקה פתרונות אופטיים ואלקטרוניים מתקדמים לשיקום ותמיכה בראייה ירודה

דילוג לתוכן